Czytaj więcej o wydarzeniu
Program
Kazimierz Serocki
Swinging Music
Mikołaj Górecki
Muzyczka IV
Paweł Mykietyn
Before Four for Four
Four for Four
Aleksander Nowak
Quantemporette
Witold Szalonek
Improvisations Sonoristiques
Wykonawcy
Joanna Galon-Frant – fortepian
Łukasz Frant – wiolonczela
Tomasz Hajda – puzon
Tomasz Żymła – klarnet
To, co najlepsze w „szkole polskiej”: uwrażliwienie na bogactwo dźwięków nie tylko znanych, ale możliwych, zadziorność i dzika ekspresja. Swinging Music Serockiego jest rozbawionym dzieckiem sonoryzmu i jazzu. W latach 70. stała się koncertowym hitem słynnego zespołu Warsztat Muzyczny. Dla tych samych artystów Henryk Mikołaj Górecki napisał Muzyczkę IV, zderzając skondensowaną wściekłość i niemal chorałową ascezę. Z repertuaru Warsztatu pochodzą też pełne czułości dla różnorodnych brzmień Improvisations Sonoristiques Witolda Szalonka.
Słuchając muzyki Pawła Mykietyna z lat 90., często odnosimy wrażenie, że jest pod nią jakiś podtekst, przeświecające tło. Jakaś inna muzyka wydobywa się z granych dźwięków. Co innego znaczy. Nie precyzujmy, co. Jak pisze Aleksander Nowak w komentarzu do swej Quantemporette, „moglibyśmy stworzyć rzeczywistość, której próżno by potem szukać w samej muzyce”...
Adam Suprynowicz
Kazimierz Serocki
Swinging Music
Mikołaj Górecki
Muzyczka IV
Paweł Mykietyn
Before Four for Four
Four for Four
Aleksander Nowak
Quantemporette
Witold Szalonek
Improvisations Sonoristiques
Wykonawcy
Joanna Galon-Frant – fortepian
Łukasz Frant – wiolonczela
Tomasz Hajda – puzon
Tomasz Żymła – klarnet
To, co najlepsze w „szkole polskiej”: uwrażliwienie na bogactwo dźwięków nie tylko znanych, ale możliwych, zadziorność i dzika ekspresja. Swinging Music Serockiego jest rozbawionym dzieckiem sonoryzmu i jazzu. W latach 70. stała się koncertowym hitem słynnego zespołu Warsztat Muzyczny. Dla tych samych artystów Henryk Mikołaj Górecki napisał Muzyczkę IV, zderzając skondensowaną wściekłość i niemal chorałową ascezę. Z repertuaru Warsztatu pochodzą też pełne czułości dla różnorodnych brzmień Improvisations Sonoristiques Witolda Szalonka.
Słuchając muzyki Pawła Mykietyna z lat 90., często odnosimy wrażenie, że jest pod nią jakiś podtekst, przeświecające tło. Jakaś inna muzyka wydobywa się z granych dźwięków. Co innego znaczy. Nie precyzujmy, co. Jak pisze Aleksander Nowak w komentarzu do swej Quantemporette, „moglibyśmy stworzyć rzeczywistość, której próżno by potem szukać w samej muzyce”...
Adam Suprynowicz